Training Adviesvaardigheden
Wanneer u effectief wil adviseren, heeft u overtuigingskracht, inlevingsvermogen en goede communicatieve vaardigheden nodig. De klant verwacht een deskundig advies, maar ook dat uw adviezen in overeenstemming zijn met de belangen van de belanghebbenden. Om succesvol te zijn als adviseur zult u vanaf het begin een goede samenwerkingsrelatie opbouwen. Hoe wint u het vertrouwen en hoe gaat u om met de verschillende belangen? Waar liggen de weerstanden en hoe doorbreekt u die? In deze waardevolle cursus leert u vaardigheden die naast uw vakkennis onontbeerlijk zijn voor iedere adviseur.
Programma:
- Afgestemd op uw organisatie of persoonlijke doelstelling
- Effectief communiceren
- Non-verbale communicatie en uitstraling
- Het opbouwen van een vertrouwensrelatie
- Fasen in het gesprek en traject
- Contractering, gegevens verzamelen en diagnose stellen
- Adviesstijlen en uw voorkeursstijl
- Omgaan met weerstand
- Presentatie van het advies
- Ontwikkeling en toekomst als adviseur
BV&T werkt op basis van maatwerk. Dit betekent dat onderwerpen van een andere training, cursus of workshop ook opgenomen kunnen worden in deze training. Wanneer u hieraan behoefte heeft, kunt u contact opnemen met BV&T.
Resultaat dat u kunt verwachten
Na deze cursus heeft u uw deskundigheid als adviseur naar een hoger niveau gebracht. U beheerst de verschillende fasen van een adviestraject. Daarnaast heeft u geleerd om effectieve adviesgesprekken te voeren. U weet hoe u vertrouwen en geloofwaardigheid als adviseur kan opbouwen. Daarnaast kunt u samenwerken met uw opdrachtgevers en gaat u effectiever om met weerstand en lastige situaties.
BV&T, de incompany opleider voor organisaties
Bij een traject van BV&T staan de leerdoelen van u of uw organisatie centraal. Onze diensten zijn gericht op het optimaliseren van de resultaten van uw organisatie en van uw medewerkers. Dit doen wij door het aanroepen van (ongebruikte) talenten, het ontwikkelen van vaardigheden en het bieden van nieuwe inzichten. De trajecten van BV&T zijn praktijkgericht en er zal gewerkt worden met verschillende werkvormen. Hierbij kunt u onder andere denken aan praktijksimulaties, rollenspellen en het maken van een individueel assessment. Door tijdens de training de deelnemers voortdurend te spiegelen, te observeren en gevraagd en ongevraagd van feedback te voorzien, krijgen de deelnemers meer inzicht in hun eigen gedrag.